Bób; fasola; groch
To może tu ja zacznę Czy ktoś uprawiał odmianę Kontra,Blanka i Eureka. Ma razie jestem na etapie Borlotto, i Nigeria chcę coś zmienić i szukam opinii na temat innych odmian! Zapraszam do konwersacji
Cześć szukam waszej pomocy
Jestem jeszcze młodym amatorem i chce zasadzić fasole biala przyziemna i ile potrzeba mi na 20 arów kilo tej fasoli . Jakie odmiany polecacje i po ile teraz chodzi na rynku za kg
Basiu, wszystkie te odmiany o których mówisz to fasola wielokwiatowa, odmiany biczykowe. Są one nieco mniej wymagająca od odmian tycznych fasoli zwyczajnej Udaje się na słabszych glebach i w ostrzejszym klimacie.Pozdro
Multi, Ja na suche nasiona uprawiam odmianę IGOLOMSKA. Jest to odmiana wczesna i plenna. W centralnej Polsce zbieram ją ok 20 sierpnia. Rośliny mają ok 50cm.Ciekawa jest też odmiana EUREKA ale ona ma nieco niższe rośliny.A na 1ha wysiewam około 100kg Powodzonka
polecam z nowości fasolkę szparagową odmiana ARKANA oraz UNDIRA
Ciekawe, a coś więcej na temat tych odmian?
Przetestowałam już odmianę ARKANA – strąk ciemnozielony, średnio -późna, UNDIRA – strąk żółty, również średnio -późna, do uprawy pod osłonami i w gruncie. Wystarczy?
widzę że temat się rozwinął a co powiecie o odmianie PAULINERA? Ktoś juz próbował?
też jakaś nowość podobno
Paulinera już przetestowana i ogólnie nic specjalnego.
Paulinera faktycznie zadna rewelacja mialem ja jakies 2 sezony temu bardzo pieknie rosla ale trafila na troche suszy i strasznie pozrzucala kwiat wiec plony byly na poziomie 3-4t/ha ale moze jesli dostala by wtedy wody bylo by duzo lepiej wiadomo po jednym sezonie nic na pewno nie wiadomol;.