06.05.2013

Coraz droższe soki – kupujemy ich coraz mniej
Jak informuje Portal Spożywczy, soki, nektary oraz napoje owocowe to kategoria napojów, która w ujęciu ilościowym została najmocniej zredukowana w ciągu ostatnich trzech lat. W ubiegłym, 2012 roku kategoria ta wzrosła w ujęciu wartościowym, co bezpośrednio oznacza, że polscy konsumenci kupili mniej, ale za to drożej. Zdaniem Gazety Wyborczej, powodem był wzrost cen surowców. W roku 2012 rynek soków, nektarów i napojów zmniejszył się w ujęciu ilościowym o 2,7%, przy jednoczesnym 7,7% wzroście w ujęciu wartościowym. Jak podaje Gazeta Wyborcza, wobec gorszej w ostatnich latach pozycji soków, nektarów i napojów, koncerny decydowały się na rozwój sektora napojów owocowych gazowanych. Wart on jest już około 1 mld zł, a jego wielkość szacuje się na 700 mln litrów. Natomiast rynek soków, nektarów i napojów wart jest w Polsce ponad 3,3 mld zł, a jego wielkość wynosi ponad 1 mld litrów.

Źródło: FAMMU/FAPA


Poleć tę stronę znajomemu

Twój email:
Twoje imię:
Email znajomego:

Błąd wprowadzonych danych.