02.10.2018
papryka

Rozpoczęto kampanię promującą polską paprykę z południa Mazowsza
Zrzeszenie Producentów Papryki RP rozpoczyna pierwszą w Polsce kampanią promującą paprykę z południa Mazowsza pt. “Wszystkie smaki i kolory papryki”. Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że w Polsce produkowane są różne smaki i kolory papryki o wielu walorach smakowych i zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki.  Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów i Stara Błotnica pochodzi ok. 90% krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane “zagłębiem paprykowym” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.

“Wszystkie smaki i kolory papryki” to pierwsza w historii kampania promująca paprykę z zagłębia radomskiego. Jej pomysłodawcą i organizatorem jest Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Głównym celem kampanii jest zbudowanie wśród konsumentów świadomości dotyczącej walorów zdrowotnych, smakowych, różnorodności i pochodzenia papryki oraz dokonywania świadomych wyborów zakupowych przez konsumentów.

- Cieszymy się, że przy pomocy wsparcia z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw możemy przybliżyć konsumentom walory papryki, którą uprawiamy w Polsce. Jesteśmy dumni z naszych produktów, które wyróżniają wyjątkowy smak, kolor i wartości odżywcze. To odpowiedni klimat i gleba, pozbawiona zanieczyszczeń, stoją za sukcesem papryki z południa Mazowsza. Chcemy, aby klienci wybierali lokalne warzywa i owoce, uprawiane w Polsce oraz by dokonywali świadomych wyborów przy zakupie warzyw i owoców, wspierając przy tymi polskich rolników i producentów – mówią Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Kampania “Wszystkie smaki i kolory papryki” została zainaugurowana 25 września br. podczas konferencji prasowej, z udziałem przedstawicieli ZPPRP oraz władz gmin z “zagłębia paprykowego”. W ramach działań przewidziano m.in. kampanię w mediach, eventy konsumenckie, działania edukacyjne w szkołach oraz wsparcie w internecie i social mediach. Wszystkie działania realizowane są dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego “Polska Smakuje”.

za portalspozywczy.pl


Poleć tę stronę znajomemu

Twój email:
Twoje imię:
Email znajomego:

Błąd wprowadzonych danych.