21.01.2013

Wkrótce nowe przepisy dotyczące etykiet marek własnych

Nowe rozporządzenia europejskie, które od połowy roku wejdą w życie spowodują zmianę etykiet na części produktów. Jak mówi Anna Papka, menedżer ds. relacji zewnętrznych z Jeronimo Martins Polska, z chwilą wejścia w życie nowych przepisów, na opakowaniu powinien być jasno określony podmiot mający siedzibę na terenie Unii Europejskiej, który ponosi odpowiedzialność za dany produkt - czytamy w gazeta.pl

Oznakowanie produktów spożywczych reguluje rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi z dnia 10 lipca 2007 roku w sprawie znakowania środków spożywczych, a od 13 grudnia 2014 roku będzie w tym zakresie obowiązywało rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Anna Biskup, pr manager Lidl Polska, dodaje, że oba rozporządzenia jasno określają, że na opakowaniu należy podać m.in. dane identyfikujące podmiot, który produkuje lub paczkuje środki spożywcze albo wprowadza środki spożywcze do obrotu.

Zdaniem Anny Biskup, produkty spożywcze w naszej ofercie oznaczone są nazwą sieci, ponieważ wprowadza ona produkty do obrotu, a w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego takich jak nabiał, wędliny, świeże mięso czy też produkty rybne nazwą producenta, co pozwala służbom weterynaryjnym na szybką identyfikację i połączenie producenta z numerem weterynaryjnym umieszczonym na opakowaniu.

Źródło: gazeta.pl


Poleć tę stronę znajomemu

Twój email:
Twoje imię:
Email znajomego:

Błąd wprowadzonych danych.