23.11.2015

Ziemniaki i pieczywo znikają z polskich stołów

W ciągu ostatnich 15 lat Polacy zmniejszyli zakupy ziemniaków i pieczywa blisko o połowę. O ile w roku 1999 miesięczne spożycie na osobę ziemniaków wynosiło prawie 7,8 kg, to w roku ubiegłym spadło do niecałych 4 kg – wynika z raportu “Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

Z kolei miesięczne spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych spadło z 6,8 kg na osobę w roku 1999 do 3,9 kg w roku 2014.

Autorzy raportu twierdzą, że dynamika spadku spożycia ziemniaków wyhamowała w ostatnich latach, niemniej wciąż jest wysoka. W ostatnich 3 latach aż 12 proc. respondentów wskazywało na zmniejszenie ich konsumpcji, podczas gdy tylko 3 proc. na jej wzrost. Spadek w dużej mierze spowodowany był wzrostem spożycia przetworów ziemniaczanych, jak frytki, a także zwiększeniem spożycia makaronu.

Według analityków spadek popytu na ziemniaki był możliwe dzięki realnemu wzrostowi dochodów gospodarstw domowych.

Jeśli chodzi o zakupy pieczywa, to przy jego wyborze konsumenci zwracają mniejszą uwagę, niż w przypadku innych produktów, na niską cenę i polskie pochodzenie, liczy się natomiast tradycyjna receptura.

(PAP)


Poleć tę stronę znajomemu

Twój email:
Twoje imię:
Email znajomego:

Błąd wprowadzonych danych.