31.07.2018
p13

Mariusz Kwiatkowski z firmy Syngenta zachęcał do doboru odmiany do danego gospodarstwa. Podkreślał, że zaobserwowano w praktyce iż rośliny odmiana Balta F1 nie są podatne na choroby odglebowe panujące w paprykowym zagłębiu.

Zoom na Dzień Otwarty Papryki. Organizatorzy mile zaskoczeni frekwencją

22 lipca w gospodarstwie Ewelina i Łukasz Jankowskich w miejscowości Dęba koło Przytyku firmy Syngenta Polska i Yara Poland oraz współorganizatorzy, firmy: Agrofim, Autopolmozbyt, Ceres, Farmer, Haygrove, Jiffy, Koppert, Grupa Producentów Rozsad Krasoń, Grupa Mularski oraz Novarbo zorganizowały Dzień Otwarty Papryki. Wielowątkowa tematyka spotkania wzbudziła bardzo duże zainteresowanie producentów z zagłębia paprykowego. W niedzielne popołudnie można było zdobyć wiedzę z zakresu doboru odmian papryki do uprawy w tunelach; skutecznych rozwiązań z zakresu ochrony roślin; sterowania wzrostem i plonowaniem papryki w zależności od użytego nawozu, technologii nawożenia czy nawadniania. Była sposobność poznania urządzeń do dozowania nawozów i kontroli parametrów fertygacji. Czołowi producenci rozsad przedstawili swoje oferty. Podobnie uczynili też producenci tuneli foliowych. Były również stoiska firm oferujących podłoża do papryki, ciągniki oraz inne środki produkcji.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Dnia Otwartego Papryki 2018

Marcin Bartczak

Dzień Otwarty Papryki cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem producentów tego warzywa

Ewelina i Łukasz Jankowscy gospodarze paprykowego spotkania w miejscowości Dęba koło Przytyku

Dzień Otwarty Papryki zorganizowali Syngenta Polska i Yara Poland. Współorganizatorami spotkania były firmy: Agrofim, Autopolmozbyt, Ceres, Farmer, Haygrove, Jiffy, Kopert, Grupa Producentów Rozsad Krasoń, Grupa Mularski oraz Novarbo

Wojciech Wojcieszek z firmy Yara Poland przybliżył problemy producentów papryki w tegorocznym sezonie i omówił możliwości przeciwdziałania im. Zwrócił uwagę m.in. na nawozy, technologie nawożenia i nawadniania oraz sterowanie wzrostem i plonowaniem roślin


Rafał Żmuda z firmy Syngenta Polska zwrócił uwagę na znaczenie parametr jakości owoców w ostatnich sezonach. W kontekście jakości plonu wskazał odmianę Yecla F1, jako niezawodna w różnych warunkach produkcyjnych. Z  nowych, dobrze rokujących mieszańców zaprezentował odmianę Abacara F1 – nieznacznie jaśniejsza czerwień od Yecla F1, gruba ścianka, duża masa owocu

Nowość firmy Syngenta – Abacara F1

Ireneusz Swaczyna oraz Grzegorz Borowski z firmy Agrofim omówili techniczne możliwości dostarczania wody oraz nawozów roślinom

Marcin Portka z Grupy Mularski zachęcał do zakupu rozsady z profesjonalnego obiektu Grupy

Producenci papryki interesowali się nawozami rekomendowanymi do nawożenia papryki w tych trudnych, tegorocznych warunkach pogodowych

Andrzej Szymański z Grupy Producentów Rozsad Krasoń przedstawił ofertę ‘rozsadową’ firmy. Podkreślił, że od najbliższego sezonu za sztukę dostarczonej rozsady papryki rozliczani będą Klienci, którzy zakupią nasiona w firmie “Krasoń”, natomiast przy dostarczeniu do produkcji rozsady nasion z innego źródła rozliczenie będzie oparte o wysianą liczbę nasion

Michał Stuchlik z firmy Ceres przedstawiał producentom m.in. ofertę podłoży do produkcji papryki

Janusz Góra z firmy Haygrove zwrócił uwagę m.in. na wprowadzone unowocześnienia w tunelach foliowych serii teleskopowej

Łukasz Kułacz z firmy Jiffy promował, np. ze względu na zdrowotność roślin, uprawę papryki w podłożach, np. w włóknie kokosowym

Łukasz Kłósek z firmy Farmer przedstawił nowe rozwiązania stosowane w tunelach foliowych do papryki. Zwrócił uwagę na obiekty, w których nie zdejmuje się folii na zimę

Mariusz Kwiatkowski z firmy Syngenta zachęcał do doboru odmiany do danego gospodarstwa. Podkreślał, że zaobserwowano w praktyce iż rośliny odmiana Balta F1 nie są podatne na choroby odglebowe panujące w paprykowym zagłębiu

Program nawożenia posypowego i fertygacji papryki w gospodarstwie Eweliny i Mariusza Jankowskich

Tomasz Domański z firmy Koppert omówił ochronę biologiczną w uprawie papryki

Warto pamiętać, że przy fertygacji papryki istotna jest jakość wody, akcentował Wojciech Wojcieszek z firmy Yara Poland

Uprawa papryki w podłożu z włókna kokosowego

Roman Parzych z firmy Syngenta przedstawił skuteczne rozwiązania w chemicznej ochronie roślin papryki, polecał m.in. fungicyd Scorpion 325 SC

Joanna Firla promowała produkty firmy Novarbo, obok Hubert Paluch właściciel firmy Florimex

Przedstawiciel firmy Autopolmozbyt zaprezentował ofertę małych ciągników marki Deutz-Fahr

Uczestnicy spotkania w miejscowości Dęba


Poleć tę stronę znajomemu

Twój email:
Twoje imię:
Email znajomego:

Błąd wprowadzonych danych.