Aktualności
Kopiowanie haseł reklamowych, nazw czy opakowań nie jest w branży spożywczej niczym nowym, choć stosunkowo rzadko słychać o procesach sądowych i próbach ochrony praw. Tym ciekawszy jest fakt, że na sądową batalię zdecydowała się Brassica z małopolskiej Charsznicy - czytamy w Pulsie Biznesu.
Brassica wyróżniła się na rynku dzięki technologicznej ciekawostce w postaci wentylu do opakowań dla produktów kiszonych i odpowiednio zaprojektowanemu papierowo-foliowemu workowi. Projekt opakowania został zastrzeżony. Kapusta w innowacyjnym opakowaniu trafiła na rynek w listopadzie 2013 r. Już kilka miesięcy później pojawili się pierwsi naśladowcy.
Grzegorz Raczkiewicz, założyciel firmy Brassica podkreśla w Pulsie Biznesu, że do dzisiaj zidentyfikował sześć firm, które sprzedają taki produkt. Na razie jego przedsiębiorstwo sądzi się z dwoma podmiotami. Jeden pozew dotyczy zaniechania czynu nieuczciwej konkurencji, drugi zaniechania naruszania prawa do wspólnotowego wzoru przemysłowego oraz zakazu wprowadzania produktów do obrotu. Szef firmy Brassica już szykuje się do procesów z kolejnymi rywalami.
Źródło: Puls Biznesu