Reklama
Grafika reklamowa nr 293
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 295
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Citronex inwestuje w produkcję i paczkowanie sałaty

Aktualności

2014-11-25 11:53
Citronex dogadał się z hiszpańskim potentatem rynku sałaty. Razem wybudują w Polsce fabrykę paczkowania sałat i rozpoczną ofensywę handlową.

Citronex dogadał się z hiszpańskim potentatem rynku sałaty. Razem wybudują w Polsce fabrykę paczkowania sałat i rozpoczną ofensywę handlową - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Citronex, właściciel największej dojrzewalni bananów w Polsce, inwestuje w zieloną sałatę. Założył spółkę Primaflor Polska, w której połowę udziałów ma właściciel hiszpańskiej Grupy Primaflor, sałatowego potentata z obrotami sięgającymi 130 mln euro rocznie. Wspólnie chcą postawić w Polsce zakład.

- Projektujemy fabrykę i szukamy lokalizacji. Wybierzemy Piotrków Trybunalski lub Wrocław. Ten etap inwestycji to wydatek rzędu 10 mln euro. Na początek wstawimy dwie linie do pakowania sałat. Potem będziemy zakład rozbudowywać - mówi na łamach "PB", Rafał Zarzecki z zarządu Grupy Citronex.

Primaflor sprzedaje mieszanki sałat (ready-to-eat, czyli umyte i pocięte), zielone sałaty pakowane w całości, szpinak, bataty, czosnek i inne warzywa. Ma trzy fabryki. Uprawy hiszpańskiej firmy zajmują 6 tys. hektarów. Działa pod dwiema markami - Primaflor oraz Babyfresh.

Na razie Citronex jest przedstawicielem handlowym hiszpańskiego partnera. Sprzedaje już kilkadziesiąt tirów tygodniowo. Obszarem działania jest nasz region Europy.

Przez pół roku polska fabryka będzie pakować krajową sałatę, przez następne pół - importowaną - czytamy w "PB".

Źródło: Puls Biznesu

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.