Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 85 Grafika reklamowa nr 85
Reklama
Grafika reklamowa nr 296

Coraz droższe soki - kupujemy ich coraz mniej

Coraz droższe soki - kupujemy ich coraz mniej

2013-05-06 09:56

Jak informuje Portal Spożywczy, soki, nektary oraz napoje owocowe to kategoria napojów, która w ujęciu ilościowym została najmocniej zredukowana w ciągu ostatnich trzech lat. W ubiegłym, 2012 roku kategoria ta wzrosła w ujęciu wartościowym, co bezpośrednio oznacza, że polscy konsumenci kupili mniej, ale za to drożej. Zdaniem Gazety Wyborczej, powodem był wzrost cen surowców. W roku 2012 rynek soków, nektarów i napojów zmniejszył się w ujęciu ilościowym o 2,7%, przy jednoczesnym 7,7% wzroście w ujęciu wartościowym. Jak podaje Gazeta Wyborcza, wobec gorszej w ostatnich latach pozycji soków, nektarów i napojów, koncerny decydowały się na rozwój sektora napojów owocowych gazowanych. Wart on jest już około 1 mld zł, a jego wielkość szacuje się na 700 mln litrów. Natomiast rynek soków, nektarów i napojów wart jest w Polsce ponad 3,3 mld zł, a jego wielkość wynosi ponad 1 mld litrów.

Źródło: FAMMU/FAPA

e-warzywnictwo.pl
Tagi: soki napoje

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.