Aktualności
BASF, właściciel marki Nunhems wykorzystuje sztuczną inteligencję LUNA na potrzeby uprawy i hodowli odmian sałaty do ciągłego monitorowania i mierzenia wydajności roślin oraz dostarczania tych informacji swoim klientom zajmującym się produkcją tego gatunku.
Zapotrzebowanie na wysokiej jakości, wysokowydajne i produkowane w sposób zrównoważony warzywa stale rośnie. Firma BASF od dawna uważa, że aby dostarczać nasiona najwyższej jakości i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, hodowla musi opierać się na danych. Firma BASF zdecydowała się na wdrożenie systemu LUNA AI firmy IUNU w swoich szklarniach hodowlanych w celu opracowania danych ilościowych dotyczących wzrostu roślin oraz opracowania „najlepszych schematów” wzrostu dla każdej odmiany.
„Producenci sałaty współpracujący z BASF Agricultural Solutions odniosą korzyści z tego partnerstwa”, mówi Adam Greenberg, dyrektor generalny IUNU. LUNA AI ułatwi wysiłki BASF w celu przyspieszenia hodowli sałaty i rozwoju odmian, które z kolei trafią do Twoich szklarni, tuneli foliowych. Oprócz jakości nasion, ci klienci, którzy mają system LUNA AI w swoim obiekcie, będą mogli współpracować z BASF w celu stworzenia idealnych warunków uprawy w oparciu o założenia opracowane w obiektach hodowlanych.”
Według dr Eny Hartig, wiceprezes ds. badań i rozwoju nasion warzyw w BASF, nadrzędnym celem jest lepsze pozycjonowanie naszego portfolio sałat hydroponicznych wśród naszych klientów. „Wdrażając technologię LUNA AI firmy IUNU, generujemy dokładne i obiektywne dane na temat wydajności naszych odmian w systemach i warunkach uprawy podobnych do naszych klientów”, mówi Hartig.
Świat domaga się większej produkcji, ale mamy mniej producentów warzyw i borykamy się z ciągłym niedoborem siły roboczej. Klienci stosujący rolnictwo szklarniowe i wertykalne coraz częściej przechodzą na autonomiczną uprawę, aby wytwarzać więcej lepszych produktów bez zwiększania siły roboczej. Technologie takie jak LUNA AI zwiększają możliwości najlepszych hodowców i pomagają im zwiększyć skalę produkcji.
Współpraca ta wpisuje się w cyfrową strategię działu nasion warzyw firmy BASF, mającą na celu usprawnienie podejmowania decyzji w oparciu o dane poprzez współpracę z partnerami. „Opracowując i stosując algorytmy z dodatkowym fenotypowaniem, nasze zespoły hodowlane poprawią wyniki naszych wysiłków związanych z hodowlą predykcyjną” — mówi Hartig. „W naszej hodowli predykcyjnej łączymy platformy i narzędzia, takie jak fenotypowanie, selekcja genomowa i statystyki, aby pomóc hodowcom dokonywać wyborów opartych na danych z prognoz, które odmiany będą produkowały najlepiej w danej sytuacji”