Reklama
Grafika reklamowa nr 302 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 298
Reklama
Grafika reklamowa nr 312 Grafika reklamowa nr 313 Grafika reklamowa nr 314
Reklama
Grafika reklamowa nr 315
Reklama
Grafika reklamowa nr 295 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 311
Reklama
Grafika reklamowa nr 305
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Fruitylife - unijna kampania informacyjna

Aktualności

2013-10-31 09:59
W przypadku warzyw mniejszym powodzeniem cieszą się marchew, ziemniaki i co ciekawe pomidory, chętniej zaś spożywane są szparagi, ogórki czy cykoria.

Fruitylife - fruit and vegetables, healthy and safe - owoce i warzywa - zdrowe i bezpieczne to nazwa kampanii informacyjno - edukacyjnej skierowanej do unijnych konsumentów. Od kilku lat kampania trwa w trzech unijnych krajach - Włoszech, Francji oraz w Niemczech, a projekt przedłużono na kolejne trzy lata - aż do końca roku 2015. Kampanię promocyjną jak zawsze współfinansują fundusze unijne - plan zatwierdzony przez Komisję Europejską, włoskie Ministerstwo Rolnictwa oraz włoskie firmy branży owocowo-warzywnej.

Po kilku latach trwania tej kampanii zaprezentowano raport podsumowujący dotychczasowe efekty działań informacyjno - edukacyjno - promocyjnych. Pod uwagę wzięto okres ostatnich lat z naciskiem na efekty jakie program spowodował - analizowano poziom wzrostu, konsumpcji produktów ogrodnictwa w tych trzech latach, preferencje konsumenckie oraz świadomość nabywców dotyczącą wartości odżywczych, zdrowotnych oraz bezpieczeństwa kupowanych owoców i warzyw. Zdecydowanie we wszystkich latach odnotowano wpływ kryzysu ekonomicznego na sytuację podażową - w przypadku włoskich konsumentów mniejsza wydajność finansowa zmusiła do zmiany sposobu żywienia oraz dokonywania zakupów około 81% konsumentów, przypadku Francuzów około 64% i 35% w przypadku niemieckich nabywców (dla całej Unii Europejskiej oszacowano tą wielkość na około 63%). W przypadku włoskich konsumentów odnotowano spadek zainteresowania w okresie od lipca 2012 do końca czerwca 2013 roku zakupem zarówno świeżych jaki mrożonych owoców i warzyw odpowiednio o 3,1% w przypadku zakupów świeżych owoców, o 2% dla warzyw świeżych oraz o niecały 1% w przypadku produktów mrożonych. Ponadto w analizowanym okresie średnie spożycie owoców i warzyw przypadające na 1 Włocha oszacowano na 219 gram owoców i 228 gram warzyw (przypomnijmy - zalecana przez Światową Organizację Zdrowia porcja dzienna to 400 gram owoców i warzyw). Co ciekawe, w przypadku francuskich konsumentów w analizowanym okresie odnotowali oni wzrost zakupów owoców i warzyw o ponad 6%, podobnie jak i niemieccy konsumenci, którzy kupowali o około 2% więcej owoców warzyw. Ponadto w ramach omawianej kampanii sprowadzono jak w ciągu ostatnich dziesięciu lat zmieniały się gusta konsumentów niemieckich, włoskich i francuskich. We Włoszech zdecydowanie mniejszym powodzeniem cieszą się obecnie wobec okresu sprzed 10 lat mandarynki - spadek o 30%, winogrona o 18% czy o 15% jabłka, gruszki i pomarańcze. Zdecydowanie chętniej spożywane są kiwi wzrost o 36% czy nektarynki o 15%. W przypadku warzyw mniejszym powodzeniem cieszą się marchew, ziemniaki i co ciekawe pomidory, chętniej zaś spożywane są szparagi, ogórki czy cykoria. Francuscy konsumenci odwrotnie - coraz chętniej kupują jabłka i ich przetwory, gruszki czy pomarańcze, pomidor pozostaje najważniejszym kupowanym warzyw z poziomem konsumpcji 32 kg/Francuza. Również w Niemczech jabłko pozostaje najważniejszym owocem z średniorocznym spożyciem na poziomie 25,9 kg/osobę, podobnie jak i pomidor - najchętniej kupowane warzywo z konsumpcją na poziomie 20,6 kg/osobę.


Źródło: FAMMU/FAPA
e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.