Aktualności
INNVIGO, polski producent środków ochrony roślin, obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia. Dziś firma ma w portfolio 75 produktów. Zdobyła zaufanie krajowych i zagranicznych rolników, obecnie dostarcza preparaty plantatorom już z 25 państw. INNVIGO jest liderem na polskim rynku pod względem powierzchni chronionych pól i należy do czołówki największych dostawców chemii rolniczej.

„Już 10 lat razem!” – z dumą informuje firma INNVIGO, która właśnie świętuje swój jubileusz. To okazja, żeby podsumować osiągnięcia z pierwszej dekady funkcjonowania, opowiedzieć o dalszych planach rozwoju, a także zaprezentować tegoroczne nowości oraz rekomendacje na rozpoczynający się sezon. – Słowo osiągnięcia jest kluczowe, ponieważ nie jest sztuką istnieć 10 lat. Ale istnieć z sukcesem przez 10 lat to coś więcej. Naprawdę uważam, że mamy się czym pochwalić – mówił Adam Ciaś, Prezes Zarządu INNVIGO.
INNVIGO wczoraj i dziś
27 stycznia minęło 10 lat od rozpoczęcia działalności INNVIGO. Nowe, nieznane przedsiębiorstwo wyłącznie z polskim kapitałem weszło na rynek zdominowany wówczas przez międzynarodowe koncerny i zdecydowało się konkurować z nimi jakością i atrakcyjnością oferty. Dziś z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że odważna, ambitna strategia – oparta na założeniu, żeby dostarczać rolnikom skuteczne środki ochrony roślin w konkurencyjnych cenach i zapewniać profesjonalne doradztwo – okazała się słuszna. To właśnie doradztwo od samego początku odróżniało firmę od innych podmiotów specjalizujących się w produktach generycznych.
– Już na początku zdawaliśmy sobie sprawę, że nie wystarczy mieć dobre produkty. Dlatego stawialiśmy na innowacyjność, na zapał do działania, pozyskiwaliśmy do współpracy najbardziej doświadczonych ludzi z branży. I tego zapału starczy nam w dalszym ciągu na wiele kolejnych wyzwań – podkreślał Krzysztof Golec, Wiceprezes INNVIGO.
Na przestrzeni lat zmieniały się hasła, które ilustrowały kolejne etapy działalności INNVIGO. „Polska firma, światowa jakość, rewelacyjna cena” – była to swoista wizytówka nowego gracza na rynku chemii rolniczej, która prezentowała firmę i charakteryzowała jej ofertę. Następnie, podkreślając, że „Dobre rozwiązania nie muszą być drogie”, INNVIGO akcentowało jakość rozwiązań, idącą w parze z korzyściami ekonomicznymi. Natomiast inspiracja do stworzenia obecnie używanego hasła oraz kampanii „#wybieramINNVIGO” pochodziła od rolników, którzy chętnie korzystają z polskich środków ochrony roślin i dzielą się pozytywnymi doświadczeniami z ich stosowania.
Dekada sukcesów
Zaledwie w ciągu dekady INNVIGO osiągnęło spektakularny sukces, o czym świadczy fakt, że należy do czołówki producentów środków ochrony roślin na krajowym rynku. W portfolio ma 75 produktów (czyli formulacji, a marek handlowych jest jeszcze więcej) oraz pakiety na konkretne problemy występujące na polach. Gdy firma rozpoczynała działalność, proponowała klientom 6 preparatów, czyli ponad dziesięciokrotnie mniej. Sukcesywnie oferta różnicowała się i zmieniała nie tylko pod względem liczebności, ale także specyfiki środków. Po produktach jednoskładnikowych do portfolio INNVGO dołączały preparaty złożone, wieloskładnikowe, również takie oparte na autorskich recepturach. Z czasem przedsiębiorstwo rozpoczęło opracowywanie i rekomendowanie rolnikom kompletnych technologii do ochrony głównych upraw polowych.
Rozwiązania te, tak chętnie wybierane przez polskich plantatorów, są efektywne i ekonomiczne, dzięki czemu INNVIGO może pochwalić się, że jest liderem pod względem chronionej powierzchni upraw w Polsce. Natomiast w ósmej edycji prestiżowego rankingu Złota Setka Polskiego Rolnictwa, zorganizowanego w 2024 roku przez redakcję tygodnika „Wprost”, firma zajęła trzecie miejsce w kategorii Środki Ochrony Roślin, rywalizując z globalnie działającymi koncernami.
W 2015 roku w INNVIGO było zatrudnionych 18 osób, a teraz jest ich ponad 60, w tym 30 profesjonalnych doradców terenowych. Aby wspierać plantatorów najnowszą wiedzą i pomagać im w rozwiązywaniu problemów, przedsiębiorstwo prowadzi rozbudowaną działalność badawczo-rozwojową, jak również liczne testy na platformach doświadczalnych. Regularnie w całej Polsce organizowane są warsztaty, które cieszą się dużym zainteresowaniem rolników. W ramach kampanii „Idę po rekord” firma opracowuje zalecenia, które wspomagają osiąganie jak najwyższych plonów.
Polska firma chroni krajowe i światowe uprawy
Dynamiczny rozwój INNVIGO na krajowym rynku to zasługa zarówno szerokiej oferty preparatów oraz ich wysokiej jakości, jak i rozbudowanej sieci dystrybucyjnej oraz doradczej. Od 2015 roku wartość sprzedaży sukcesywnie rosła i w 2024 roku wyniosła łącznie ok. 550 mln złotych. W ramach zagranicznej działalności INNVIGO środki ochrony roślin są dystrybuowane już w 25 krajach – nie tylko w Europie, ale również w Ameryce Północnej i w Afryce. W Czechach, Rumunii i krajach bałtyckich funkcjonują odrębne organizacje, odpowiadające za tamtejsze rynki. W 2024 roku wartość sprzedaży zagranicznej wyniosła ponad 150 mln zł i stanowiła ok. 30% przychodu firmy.
Jeżeli chodzi o plany na nadchodzące lata, INNVIGO stawia na elastyczne dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb producentów rolnych. Nowym rejestracjom i wprowadzaniu kolejnych środków będzie towarzyszyć intensywne wspieranie sprzedaży i wzmacnianie relacji z klientami, m.in. za pośrednictwem platform multimedialnych, podcastów, bazy wiedzy Między Miedzami czy technologii AI.
Nowe preparaty i wiosenne rekomendacje
Kolejną tegoroczną nowością będzie Klapton 33 WG, czyli dwuskładnikowy fungicyd do ochrony wielu upraw warzywniczych i sadowniczych.