Reklama
Grafika reklamowa nr 293
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 295
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Kantar: najpopularniejsze wśród polskich konsumentów warzywa w marcu

Aktualności

2022-04-04 10:44

Najpopularniejszymi warzywami w marcu były pomidory (89%), cebula (88%) i ogórki (83%). Liderem wzrostu liczby konsumentów wśród warzyw jest papryka (blisko 1/5 konsumentów). 

Badanie zrealizowano w dniach 11-16 marca 2022 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI). Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania  warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Najpopularniejszym warzywem w marcu były pomidory, których konsumpcję w tygodniu poprzedzającym badanie deklaruje 89% Polaków.

Na drugim miejscu wśród polskich warzyw znalazła się cebula, którą jadło 88% badanych, natomiast trzecie miejsce należy do ogórków (83%).

W stosunku do lutego wzrosło spożycie: brokułów (o 5 p.p.), buraka ćwikłowego (o 3 p.p.) papryki (o 3 p.p.), pieczarek (o 2 p.p) oraz kalafiora (o 2 p.p.).

Spadło spożycie: marchwi (o 3 p.p.), kapusty (o 3 p.p.), cebuli (o 2 p.p.) oraz selera (o 2 p.p.).

Wzrost konsumpcji w skali 2 lat - marzec 2022 vs. marzec 2022 -zanotowały papryka, burak ćwikłowy, kalafior, pomidory, a także ogórki, sałata, kapusta. Spadło spożycie marchwi. Jednoznacznie pozytywny trend ma również konsumpcja pieczarek. W mniejszym stopniu także brokułów. Nieznacznie spadła selera.

 

 

Kantar Public

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.