Nawożenie

Innowacyjna instalacja
Hubert Kardasz, prezes zarządu firmy otwierając spotkanie zaznaczył, że INTERMAG opiera działalność na wartościach, którymi są zrównoważony rozwój, innowacje i partnerstwo.
Hubert Kardasz- Prezes Zarządu firmy Intermag
Przedsiębiorstwo od czasu powstania wprowadza rozwiązania, które nie tylko podnoszą efektywność produkcji rolnej, ale umożliwiają produkcję zdrowej, bezpiecznej żywności. Strategia firmy opiera się na czterech filarach, są to:
- inwestycje;
- ekspansja zagraniczna (produkty firmy obecne są na rynkach ponad 20 krajów świata);
- rozwój oferty produktowej (obecnie ponad 150 produktów znajduje się w ofercie firmy);
- rozwój marek produktowych (ponad 20 patentów).
Wśród ostatnich osiągnięć firmy jest m. in. prestiżowe wyróżnienie Inicjator Innowacji 2015 przyznawane przez redakcję "Newsweeka". W tym sezonie firma INTERMAG została także członkiem konsorcjum Centrum Kompetencji Puławy, organizacji stanowiącej platformę współpracy i wymiany informacji dla przedsiębiorców rolnych, doradców, jednostek naukowych i szeroko rozumianego biznesu.
Obecnie przedsiębiorstwo przystępuje do realizacji nowego projektu na lata 2015?2019 pt. "Nowoczesne preparaty agrochemiczne oparte o biodegradowalne ligandy i inne naturalne związki stymulujące odporność, umożliwiające biofortyfikację roślin do zastosowania w Integrowanej Produkcji Roślinnej". Budżet projektu to ok. 11 mln zł, z czego ponad 60% zostanie dofinansowane ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój.
O nowościach w portfolio firmy mówił Wiesław Ciecierski. W nadchodzącym sezonie firma planuje wprowadzić SULVIT, płynny nawóz o wysokiej zawartości łatwo dostępnej siarki, dwa adiuwanty - ADITENS i ADIHERB oraz nowe chelaty w formie ultragranulatu: MIKROCHELAT Zn (15%), MIKROCHELAT Cu (15%), MIKROCHELAT Mn (13%), MIKROCHELAT Fe (13%). INTERMAG planuje również wprowadzenie do portfolio firmy produktów biotechnologicznych, preparatów opartych na organizmach pożytecznych.
Wiesław Ciecierski
Marcin Majcher mówił o produktach prozdrowotnych, podkreślając że ideą produkcji tych preparatów jest zminimalizowanie stosowania antybiotyków w produkcji zwierzęcej. Firma planuje rozszerzenie portfolio preparatów dla drobiu wielkofermowego oraz przydomowego, trzody chlewnej i bydła mlecznego oraz stworzenie kompletnego programu naturalnej profilaktyki na fermie brojlera.
Marcin Majcher
Notatka prasowa