Reklama
Grafika reklamowa nr 320
Reklama
Grafika reklamowa nr 302 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 317 Grafika reklamowa nr 318 Grafika reklamowa nr 319
Reklama
Grafika reklamowa nr 321 Grafika reklamowa nr 323 Grafika reklamowa nr 322
Reklama
Grafika reklamowa nr 315
Reklama
Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 311
Reklama
Grafika reklamowa nr 316
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Lidl rozpakowuje kolejne warzywa bio. Sieć wprowadza innowacyjne znakowanie naturalnym światłem

Aktualności

2019-12-04 11:42

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt - taka forma sprzedaży BIO warzyw i owoców jest możliwa.

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt - taka forma sprzedaży BIO warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl Polska, która właśnie wprowadza do sklepów pierwsze warzywa BIO znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla już można znaleźć: BIO dynię piżmową oraz BIO seler znakowane w ten sposób.

Lidl Polska wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie - bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton.[1]Firma postępuje odpowiedzialnie i planuje długoterminowo - pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl właśnie wprowadził innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów BIO.

Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding>u, czyli z  wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna - w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się "tatuaż". W ten sposób warzywa BIO będą dostępne bez opakowań, a  informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.



"Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Dzięki wieloletniej współpracy z  Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna" - mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton[2]dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding. - podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

 

Już od początku grudnia w sklepach Lidl dostępne są pierwsze warzywa znakowane naturalnym światłem.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z  największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i  projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja "mniej plastiku" stanie się rzeczywistością. Dowiedz się więcej: www.reset-plastic.com.

[1]Zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń - grudzień 2018

[2]Zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń - grudzień 2018

publicrelations.pl

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.