Reklama
Grafika reklamowa nr 293
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 295
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Lidl rozpakowuje kolejne warzywa bio. Sieć wprowadza innowacyjne znakowanie naturalnym światłem

Aktualności

2019-12-04 11:42

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt - taka forma sprzedaży BIO warzyw i owoców jest możliwa.

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt - taka forma sprzedaży BIO warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl Polska, która właśnie wprowadza do sklepów pierwsze warzywa BIO znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla już można znaleźć: BIO dynię piżmową oraz BIO seler znakowane w ten sposób.

Lidl Polska wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie - bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton.[1]Firma postępuje odpowiedzialnie i planuje długoterminowo - pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl właśnie wprowadził innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów BIO.

Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding>u, czyli z  wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna - w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się "tatuaż". W ten sposób warzywa BIO będą dostępne bez opakowań, a  informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.



"Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Dzięki wieloletniej współpracy z  Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna" - mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton[2]dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding. - podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

 

Już od początku grudnia w sklepach Lidl dostępne są pierwsze warzywa znakowane naturalnym światłem.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z  największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i  projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja "mniej plastiku" stanie się rzeczywistością. Dowiedz się więcej: www.reset-plastic.com.

[1]Zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń - grudzień 2018

[2]Zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń - grudzień 2018

publicrelations.pl

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.