Aktualności

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku, Peru wyeksportowało o 9% więcej papryki w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
Według danych stowarzyszenia eksporterów sprzedaż obejmuje łączną paprykę, w tym eksport produktów przetworzonych, takich jak suszone, mrożone i konserwowe papryki. Większość z tych produktów trafiło do Stanów Zjednoczonych - 48% wartości eksportu. Na drugim i trzecim miejscu, jako importerzy uplasowali się Hiszpanie oraz Meksyk (Hiszpania 18% eksportu, Meksyk 10%). Mniejsze rynki to Niemcy (6%), Puerto Rico (2%), Kanada (2%), Gwatemala (2%), Holandia (2%) i Australia (1%). Eksport konserw papryka wzrósł o 11%. Głównymi kierunkami wywozu papryki w puszkach były Stany Zjednoczone, Hiszpania, Niemcy, Puerto Rico, Wielka Brytania, Holandia, Australia, Kanada, Belgia i Francja. Rynek mrożonej papryki także pokazał zmiany. Wolumen eksportu zwiększył się o 111%, a wartość wzrosła o 92%. Ponownie Stany Zjednoczone i Hiszpania były największymi nabywcami, następnie: Belgia, Francja, Australia, Chile, Niemcy, Kanada, Japonia i Włochy. Świeżą papryką było mniejsze zainteresowanie. Eksport zmniejszył się o 38%, podczas gdy jego wartość wzrosła o 3%. Większość świeżej papryki wysłano do: Włoch, Hiszpanii, Chile, Korei Południowej, Panamy, Szwajcarii, Holandii, Szwecji i Hong Kongu.
Green za podstawie Agraria