Reklama
Grafika reklamowa nr 302 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 298
Reklama
Grafika reklamowa nr 312 Grafika reklamowa nr 313 Grafika reklamowa nr 314
Reklama
Grafika reklamowa nr 315
Reklama
Grafika reklamowa nr 295 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 311
Reklama
Grafika reklamowa nr 305
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Polski rynek sałaty liczy się w Europie

Aktualności

2015-07-13 10:05
Polacy pokochali sałatę - lodową, mytą, ciętą i paczkowaną. Wzrasta także eksport, ale i import tego warzywa.
Polacy pokochali sałatę - lodową, mytą, ciętą i paczkowaną. Wzrasta także eksport, ale i import tego warzywa - pisze "Puls Biznesu".

Holenderski eksporter poskarżył się dziennikarzom portalu Freshplaza, że Włosi wolą polską sałatę od rywalki z Niderlandów.

Artur Rytel, prezes Green Factory, zaznacza jednak, że sałata nie jest naszą specjalnością eksportową, ale raczej? importową. Zainteresowanie Włochów rośnie latem, gdy nie mogą jej uprawiać z powodu wysokich temperatur - podaje "PB".

Dane GUS potwierdzają niewielką skalę eksportu, z wieloletnią tendencją wzrostową. W 2010 r. wart był 18 mln zł, a w ubiegłym ? 37 mln zł. Import w tym czasie wzrósł ze 124 mln zł do 175 mln zł. Rosnący import nie powinien dziwić, bo produkcja sałaty rosła wolniej niż konsumpcja. W 2005 r. wyprodukowaliśmy 20 tys. ton, a w ostatnich latach produkcja oscylowała wokół 30 tys. ton, jak podaje Bank BGŻ BNP Paribas za FAOSTAT i IERiGŻ. Tymczasem spożycie wzrosło w ostatniej dekadzie dwukrotnie.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.