Aktualności
Pod koniec 2015 roku SPPIOPO (Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków) uzyskało pozytywną decyzję Komisji Europejskiej zatwierdzającą dofinansowanie programuminformacyjno-promocyjnego Pomidory dobre z natury. Zaplanowany budżet na realizację programu wynosi 3 091 560 euro w kwocie netto. Celem programu jest podniesienie świadomości konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i zwiększenie ich konsumpcji. W Polsce średnioroczne zbiory pomidorów kształtują się na poziomie ponad 700 tys. ton, a największym ich odbiorcą spośród krajów UE są Niemcy. Dlatego też zależy nam na wzmocnieniu pozycji na rynku naszego zachodniego sąsiada. Poza tym należy upewnić niemieckich konsumentów, że pomidory z Polski mają zarówno wysoką jakość, jak i wspaniałe walory smakowe i odżywcze. Najważniejszą grupą docelową kampanii są konsumenci. Działania promocyjne będą skierowane również do blogerów kulinarnych, dziennikarzy i liderów opinii, a także do dystrybutorów warzyw
i przedstawicieli sieci handlowych.
W 2014 roku roczne spożycie pomidorów w Polsce wyniosło 9,96 kg/osobę. Jak informują dietetycy, powinniśmy częściej spożywać te niezwykle cenne warzywa. Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami ma nadzieję, że po zakończeniu trzyletnich działań promocyjnych wzrośnie konsumpcja pomidorów na rynku polskim i niemieckim.
Źródło: FAMMU/FAPA na podstawie: materiały prasowe SPPIOPO