Rynek
Aż 71% rolników, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy załatwiali sprawy w placówkach Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dobrze ocenia jej działalność, przy czym 9% badanych wystawiło ARiMR ocenę bardzo dobrą, a 62% dobrą. Wynik tegorocznego, bardzo dobrego dla Agencji badania, nie odbiega od ocen osiągniętych w ubiegłym roku. Potwierdza to jednoznacznie, że wysokie oceny wystawiane ARiMR nie są przypadkowe i że Agencja naprawdę ciężko na nie zapracowała. Jest to z całą pewnością powód do radości dla pracowników ARiMR, ale także wyzwanie, aby w kolejnym badaniu wypaść równie dobrze, a nawet lepiej.
W porównaniu z zeszłym rokiem więcej rolników przyznało wyższe oceny pracownikom ARiMR za jakość obsługi oraz ich kompetencje. W ubiegłym roku jakość obsługi dobrze i bardzo dobrze oceniło 71% badanych, w tym roku wynik ten był wyższy o 8%. Natomiast w 2010 r. kompetencje pracowników ARiMR wysoko oceniło 75% osób, a w tegorocznym badaniu nastąpił 3% wzrost takich ocen.
W tym roku po raz pierwszy zbadano czy do zainteresowanych docierają informacje o dostępnej za pośrednictwem ARiMR ofercie instrumentów wsparcia, zasadach korzystania z tych instrumentów i efektach ich realizacji. 56% badanych pozytywnie oceniło ten element, 21% nie potrafiło jednoznacznie wskazać, czy takie działania są prowadzone dobrze czy źle, 12% wystawiło ARiMR złą ocenę, a 11% nie miało w tej sprawie zdania.
Z przeprowadzonych ankiet wynika, że wiadomości o działaniach ARiMR rolnicy czerpią głównie z telewizji publicznej, na ten kanał komunikacyjny wskazało 50% badanych. Spora grupa osób - 26%, informacje takie pozyskuje w placówkach Agencji, a 17% ankietowanych wskazało na Internet. Z prasy ogólnopolskiej i regionalnej wiedzę o działaniach ARiMR czerpie jedynie 8% badanych.
Tegoroczne badanie, w którym wzięło udział 1500 osób mieszkających na wsi, przeprowadzone zostało przez TNS OBOP w okresie 27 maja - 7 czerwca 2011 r.
Źródło: aeimr.gov.pl