Reklama
Grafika reklamowa nr 304 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 303
Reklama
Grafika reklamowa nr 301 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 305
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

PRZYSTANEK PAPRYKA W DRODZE DO MAX PLONU Mur(iel)em za Wami!

Aktualności

2025-01-14 13:39

Papryka (Capsicum sp.) jest jednym z najbardziej wszechstronnych i powszechnie używanych warzyw na świecie. Od różnych kolorów po różne smaki, papryka jest integralną częścią wielu kuchni. Pochodzi z regionów Meksyku i Ameryki Środkowej. Krzysztof Kolumb zetknął się z papryką w 1493 roku i ze względu na jej ostry smak owocu uznał, że jest spokrewniona z czarnym pieprzem (Piper nigrum), który w rzeczywistości należy do innej rodziny (pieprz – pieprzowate, papryka – psiankowate). Niemniej jednak nazwa się przyjęła, a z nią uprawa papryki w Europie, a następnie w Afryce i Azji.

Firma Hazera jest wiodącym dostawcą nasion papryki do uprawy pod osłonami i w otwartym gruncie, a Polska jest uznanym producentem tego warzywa (patrz ramka). Z tego względu zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „Przystanek Papryka” i w 2024 roku wyruszyliśmy z Wami w podróż pod hasłem „Przystanek Papryka w drodze do max plonu”, relacjonując uprawę papryki od posadzenia roślin aż do ostatnich zbiorów. Odwiedziliśmy dwa zagłębia produkcyjne, tj. południowe Mazowsze, gdzie dominuje uprawa pod osłonami z przeznaczeniem na rynek warzyw świeżych oraz woj. lubelskie, gdzie prym wiedzie uprawa w gruncie z przeznaczaniem dla przetwórstwa.

Krok po kroku towarzyszyliśmy Wam w kolejnych etapach produkcji papryki. Naszym celem było nie tylko pokazanie, jak produkuje się jedno z najpopularniej- szych warzyw w Polsce, ale również podkreślenie wagi współpracy, innowacji i zaangażowania wszystkich osób, które przyczyniają się do sukcesu tej branży.

Do naszego projektu „Przystanek Papryka w drodze do max plonu” zaprosiliśmy Państwa, producentów papryki, ale również inne osoby – naukowców, przedstawicieli firm, którzy zaopatrują Was w środki produkcji, a także tych, którzy zajmują się gotowym produktem – handlowców i konsumentów. Sezon 2024 należał do trudnych zarówno z uwagi na wyzwania agrotechniczne powiązane z warunkami pogodowymi, występowaniem szkodników i chorób, a także z uwagi na cenowe perturbacje. W tym miejscu serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w ten projekt. Jest nam niezmiernie miło, że tak wielu producentów zechciało udostępnić nam obiekty produkcyjne, podzielić się technologią uprawy, opowiedzieć o handlu gotowym produktem z szerokim gronem „Paprykarzy”. Dziękujemy!

Podziękowania kierujemy także do osób, które tak licznie oglądały materiały wideo przygotowane w ramach projektu „Przystanek Papryka w drodze do max plonu”. Przypomnijmy, że filmy są opublikowane na kanale YouTube Hazera Poland oraz na portalu e-warzywnictwo.pl – partnera medialnego tego paprykowego konceptu. W dowolnej chwili mogą Państwo wrócić do poszczególnych filmów, gdzie zaprezentowaliśmy technologie uprawy i praktyki gospodarstw oraz fachowe rekomendacje z zakresu żywienia czy ochrony roślin, które sprawiają, że polska papryka jest ceniona zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Hazera Poland

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.