Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 85 Grafika reklamowa nr 85
Reklama
Grafika reklamowa nr 296
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Rośnie zainteresowanie szpinakiem

Rośnie zainteresowanie szpinakiem

2014-09-06 19:51
Co prawda nie istnieją krajowe dane o produkcji szpinaku, ale o wzroście popularności tego warzywa świadczy poruszenie w imporcie. W 2011 r. Polacy sprowadzili 6,7 tys. ton mrożonego szpinaku, a w 2013 r. 10,4 tys. ton, głównie z Belgii, Holandii i Francji.

Świeży szpinak trafia natomiast do Polski przede wszystkim z Hiszpanii (w zeszłym roku było to 1,1 tys. ton wobec 0,4 tys. ton w 2011 r.). Rośnie również eksport z Polski, choć pozostaje na bardzo małym poziomie. W minionym roku wywieźliśmy 91 ton świeżego szpinaku i 3 tys. ton mrożonego, przede wszystkim na Ukrainę, Białoruś i do Rosji.

Jak mówi "PB" Tomasz Meller, prezes Nordisu, jeszcze do niedawna w polskich sklepach dostępny był głównie szpinak rozdrobiony. Teraz dynamicznie rośnie taki z liściach czy z sosem. Polacy co roku kupują blisko 7,5 tys. ton szpinaku w sklepach. Chodzi tutaj o szpinak solo, bez uwzględnienia mieszanek warzywnych i szpinaku w daniach gotowych oraz bez rynku HoReCa.

Beata Łosiak, rzeczniczka prasowa Horteksu zauważa, że jej firma notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży liści szpinaku, a także zupy królewskiej, w której szpinak jest ważnym składnikiem.


Za pulsbiznesu.pl/portalspozywczy.pl
e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.