Reklama
Grafika reklamowa nr 302 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 298
Reklama
Grafika reklamowa nr 312 Grafika reklamowa nr 313 Grafika reklamowa nr 314
Reklama
Grafika reklamowa nr 315
Reklama
Grafika reklamowa nr 295 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 311
Reklama
Grafika reklamowa nr 305
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Warzywa próbują odżywić jogurty

Aktualności

2017-10-30 10:15
Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani i świadomi, więc poszukują produktów z coraz mniejszą zawartością cukru, soli, tłuszczu itp., a warzywa mają mniej cukru niż owoce.

Produkcja mlecznych przetworów kurczy się od lat. Producenci sięgają więc po sprawdzone pomysły zza oceanu.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska (OSM) w Piątnicy znana jest z tego, że z nowinek potrafi zrobić biznes na większą skalę. Przed laty było tak z serkiem wiejskim, na który pomysł i technologię firma zaczerpnęła z  rynku amerykańskiego. Trzy lata temu udało się z jogurtami typu greckiego o zerowej zawartości tłuszczu i wysokiej białka - produkowanych wzorem firmy Chobani, również amerykańskiej. Rok temu karierę zaczęło mleko od krów karmionych paszą bez GMO, za które wzięli się potem najwięksi krajowi giganci. Teraz Piątnica debiutuje z  jogurtami warzywnymi - na razie dla dzieci. Sprzedaż jogurtów spada w  Polsce od lat. Branża wini za to doniesienia o niezdrowych dodatkach stosowanych w ich produkcji (część rzeczywiście je zawiera). Tymczasem eksperci w USA od dawna mówią o okazjach biznesowych na rynku jogurtów. W  formie pitnej wpisują się w trend przekąskowy. Można do nich dodać wszelakie zdrowe składniki i odjąć tłuszczu, zgodnie z trendem prozdrowotnym. Tak robi np. Chobani, która w serii dziecięcej oferuje m.in. jogurt ze szpinakiem.

Warzywa są zdrowsze niż owoce, więc dodanie ich do jogurtów jest naturalnym ruchem. Zaczęliśmy od marchewki,ale mamy więcej pomysłów. Na razie jednak warzywa są niedoceniane przez naszą branżę mleczarską - mówi Łukasz Kalinowski, wiceprezes OSM Piątnica. Jego zdaniem, tylko takie innowacje mogą wywołać ruch w kategorii. To na razie nowości, patrzymy, jak się przyjmą. Wierzymy jednak, że jesteśmy w stanie odebrać trochę udziałów innym i przyciągnąć konsumentów do kategorii, od której odeszli - dodaje Łukasz Kalinowski. Zaznacza, że coraz popularniejsze warzywne wersje jogurtów w Stanach Zjednoczonych mocno różnią się od polskich.

Mają często smak wytrawny, my skupiliśmy się na deserowym, wymieszanym z owocami - zaznacza wiceprezes OSM Piątnica.

Warzywa do jogurtów dodaje też Lidl w produktach pod marką własną Pilos - do owoców domieszał pomidory, marchew, buraki i paprykę.

Jogurty owocowo-warzywne wprowadziliśmy jesienią ubiegłego roku, m.in. w  odpowiedzi na modę na tzw. foodpairing, czyli tworzenie zaskakujących i  nietypowych połączeń smakowych - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer PR w Lidlu Polska. Unika konkretnej odpowiedzi na pytania, czy po kilku miesiącach to wciąż tylko ciekawostka, czy znacząca część kategorii.

Urozmaiciły nasz asortyment i spotkały się z zainteresowaniem klientów - mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

Mlekovita nie jest przekonana do warzywnego trendu - przynajmniej w kontekście swojego portfolio.

Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani i świadomi, więc poszukują produktów z coraz mniejszą zawartością cukru, soli, tłuszczu itp., a warzywa mają mniej cukru niż owoce. W naturalny sposób trafiły więc tam, gdzie wcześniej królowały tylko one. Nie jest to jednak żadna nowość. Mieliśmy taką ofertę kilkanaście lat temu i zrezygnowaliśmy, bo się nie sprzedawała - komentuje Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. Czy firma wróci do pomysłu?

Choć teraz rynek jest już na taką ofertę gotowy, nie będziemy jej wprowadzać. Mamy tak szeroki asortyment, również jogurtowy, że nie jest to konieczne. Ponadto nasza sprzedaż w tym segmencie rośnie - tłumaczy Dariusz Sapiński.

Puls Biznesu

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.