Aktualności
GSL, światowy lider w dziedzinie specjalistycznego etykietowania dla sektora opieki zdrowotnej – wprowadził na rynek certyfikowaną, przyjazną dla środowiska i bezpieczną dla żywności etykietę Naturetag na świeże produkty.
Etykieta Naturetag , naturalnie zrównoważona, nadaje się do kompostowania w domu i ulega biodegradacji, co oznacza, że można ją pozostawić na skórce produktów po wyrzuceniu, a cała etykieta ulegnie biodegradacji w tym samym tempie, co skórka produktu, nie pozostawiając żadnych szkodliwych toksyn w środowisku lub glebie.
Ten produkt papierowy zapewnia globalnym dostawcom produktów i sprzedawcom detalicznym wysokiej jakości, bezpieczną dla żywności i niezawierającą tworzyw sztucznych alternatywę, która jest bardziej opłacalna niż obecnie dostępne konkurencyjne etykiety. Przypadnie do gustu szczególnie małym i średnim producentom-dostawcom, którzy ręcznie nanoszą etykiety na produkty.
Richard Smith, dyrektor generalny GSL, który korzysta z ponad 30-letniego doświadczenia w pakowaniu żywności, a rozpoczął karierę w branży świeżych produktów, twierdzi, że oznakowanie ekologiczne jest wiodące na rynku.
„To doskonała etykieta na świeże produkty, posiadająca najlepsze na rynku referencje ekologiczne, za ułamek ceny” – mówi Smith. „Nasza etykieta dla produktów sprawdza się lepiej niż jakikolwiek inny dostępny na rynku produkt do etykietowania nadający się do kompostowania w domu”.
Naturetag został opracowany tak, aby działał na skórkach wszelkich owoców i warzyw, zapewniając doskonałą przyczepność i nie pozostawiając śladów po usunięciu. Etykieta ekologiczna jest kompatybilna ze wszystkimi systemami etykietowania stosowanymi na całym świecie do zautomatyzowanego, szybkiego nakładania etykiet brandingowych i PLU. Można go wydrukować w dowolnym rozmiarze, kształcie i kolorze oraz w formie naklejki lub taśmy do owijania bananów.
Próby tranzytowe bananów importowanych do Wielkiej Brytanii z Ameryki Środkowej zakończyły się pomyślnie i odnotowano doskonałe wyniki.
„Zrównoważony rozwój, eliminacja mikroplastiku i redukcja kosztów mają ogromne znaczenie w obecnym globalnym klimacie społeczno-gospodarczym, a Naturetag to doskonałe, wysokiej jakości rozwiązanie dla plantatorów owoców, importerów i łańcucha dostaw detalicznych na całym świecie” – mówi Smith.
GSL pragnie skupić się na wprowadzeniu Naturetag wśród producentów-eksporterów w Ameryce Łacińskiej, Afryce, na Karaibach oraz w innych głównych regionach uprawy owoców tropikalnych, a także wśród importerów, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych w Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej (UE).
Etykieta nadaje się do stosowania między innymi na owocach takich jak: banany, awokado, mango, melony, kiwi i nektarynki. Naturetag można również stosować z doskonałym skutkiem do wielu gatunków warzyw, takich jak: kapusta, brukiew, seler czy dynia piżmowa.