Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 85 Grafika reklamowa nr 85
Reklama
Grafika reklamowa nr 296
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Zielony Tydzień w Berlinie

Zielony Tydzień w Berlinie

2012-01-21 08:39
Zielony Tydzień to największe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, a także jedno z najważniejszych spotkań producentów oraz przetwórców żywności z całego świata.

Zielony Tydzień to największe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, a także jedno z najważniejszych spotkań producentów oraz przetwórców żywności z całego świata.





19 stycznia br rozpoczęła się 77. już edycja tych berlińskich targów. Swoje produkty prezentuje tu ponad 1600. wystawców z 59 krajów.

Do Berlina przybyło ponad 70. ministrów rolnictwa. Są tu także przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, politycy i czołowi przedstawiciele przemysłu rolno-spożywczego z całego świata. Krajem partnerskim targów jest w tym roku Rumunia. W ubiegłym roku rolę tę pełniła Polska, a nasze wystąpienie na uroczystości otwarcia oraz nowatorska forma promocji spowodowały duże zainteresowanie polską żywnością zarówno zwiedzających, jaki i mediów.

Oficjalnego otwarcia targów tegorocznego "Zielonego Tygodnia" dokonała wczoraj wieczorem niemiecka minister żywności, rolnictwa i ochrony konsumentów Ilse Aigner. W uroczystości wziął udział minister Marek Sawicki, który powiedział dziś dziennikarzom, że "Zielony Tydzień" to targi bardzo prestiżowe i od kilku lat Polska aktywnie w nich uczestniczy. To miejsce, gdzie spotykają się nie tylko handlowcy, ale związkowcy i politycy. To doskonałe miejsce do dyskusji o sprawach ważnych dla rolnictwa i szerokorozumianego bezpieczeństwa żywności. Z tej możliwości korzystamy. Polska oferta jest bogata. Możemy się pochwalić doskonałą jakością naszych produktów. Konsumenci docenili już, że polska szynka smakuje jak szynk, kiełbasa, jak kiełbasa i jajko, jak jajko. Te produkty, mimo kryzysu, bardzo dobrze sprzedają się na rynkach europejskich. Rośnie też ich sprzedaż na rynkach niemieckich. Wartość tej sprzedaż mierzona w euro wzrosła w 2011 roku o 11 proc. w stosunku do roku 2010. Sprzedaliśmy tu żywność za 3 mld. Na rynku niemieckim sprzedajemy ? naszych produktów. Targi ?Zielony Tydzień? to targi elitarne warto na nich być. Tu jest grono naszych dobrych partnerów, a nasza oferta jest niezwykle bogata -powiedział minister Sawicki.

Gościem na naszym stoisku była dziś rano minister rolnictwa Niemiec Ilse Aigner, która z ministrem Markiem Sawickim wymieniła poglądy na temat polsko ? niemieckiego handlu artykułami rolno ? spożywczymi. Minister Aigner powiedziała, że konsumenci niemieccy przyzwyczaili się już do polskich smaków, a polskie produkty coraz częściej goszczą na ich stołach. Minister Sawicki podkreślił, ze ? polskiego eksportu towarów rolno-spożywczych trafia na rynek niemiecki. Minister Aigner spróbowała też polskich smakołyków, pachnących jabłek, kabanosów i serów.

Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczne polskie wystąpienie odbywa się pod hasłem "Polska ?schmeckt!" - Polska smakuje, a jego motywem przewodnim jest piękne, smaczne i pachnące polskie jabłko.

Gościem na naszym stoisku była dziś minister rolnictwa Niemiec Ilse Aigner, która rozmawiała z ministrem na temat polsko - niemieckiego handlu artykułami rolno - spożywczymi. Minister Aigner powiedziała, że konsumenci niemieccy przyzwyczaili się już do polskich smaków, a polskie produkty coraz częściej goszczą na ich stołach. Minister Sawicki podkreślił, ze ? polskiego eksportu towarów rolno-spożywczych trafia na rynek niemiecki. Minister Aigner spróbowała też polskich smakołyków m.in. jabłek łąckich, kabanosów i serów.

Polskie Stoisko Narodowe znajduje się w hali 11.2. W jego skład wchodzi stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (nr. 106) oraz 12 stoisk wojewódzkich:

Na stoisku ministerstwa prezentowanych jest 27. firm, których produkty posiadają znak PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność. Nie zabraknie też występów zespołów ludowych, kapel i pokazów artystycznych. Swoje produkty zaprezentują tu także Lokalne Grupy Działania: Leśny Krąg z województwa lubelskiego, Na śliwkowym szlaku z województwa małopolskiego, Żywiecki Raj z województwa śląskiego oraz Zielony Pierścień z województwa lubelskiego. Wiele atrakcji przygotowały też Urzędy Marszałkowskie. Są one prezentowane na stoiskach wojewódzkich. Można tu spróbować wielu tradycyjnych i regionalnych specjałów polskiej kuchni. Przygotowano też inne atrakcje, jak np. pokaz tkactwa na kole, gry na harmonii pedałowej; wyrobu pierogów, rzeźbienia w drewnie, czy tłoczenia soków. Zwiedzający mogą też poznać historię powstawania oscypka; zobaczyć jak gotuje się zupę chłopską, ręcznie lepi pierogi, tradycyjnymi wzorami ozdabia porcelanę i wielkanocne pisanki.

Duże zainteresowanie wzbudzają też polskie wina owocowe produkowane na bazie czarnej porzeczki, jarzębiny, aronii i dzikiej róży.

Tegoroczna, berlińska, kulinarna podróż przez Polskę cieszy się dużą popularnością. Zwiedzający poznają nie tylko nasze dziedzictwo kulinarne, ale także kulturowe. Zainteresowani są również atrakcjami turystycznych naszego kraju, a często również spędzeniem wakacji w polskich gospodarstwach agroturystycznych.

Oczekuje się, że tegoroczne targi "Zielony Tydzień" odwiedzi w tym roku ponad 400 tys. gości.

Źródło: minrol. gov.pl



e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.