Aktualności
2012-01-21 08:39
Zielony Tydzień to największe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, a także jedno z najważniejszych spotkań producentów oraz przetwórców żywności z całego świata.
Zielony Tydzień to największe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, a także jedno z najważniejszych spotkań producentów oraz przetwórców żywności z całego świata.
19 stycznia br rozpoczęła się 77. już edycja tych berlińskich targów. Swoje produkty prezentuje tu ponad 1600. wystawców z 59 krajów.
Do Berlina przybyło ponad 70. ministrów rolnictwa. Są tu także przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, politycy i czołowi przedstawiciele przemysłu rolno-spożywczego z całego świata. Krajem partnerskim targów jest w tym roku Rumunia. W ubiegłym roku rolę tę pełniła Polska, a nasze wystąpienie na uroczystości otwarcia oraz nowatorska forma promocji spowodowały duże zainteresowanie polską żywnością zarówno zwiedzających, jaki i mediów.
Oficjalnego otwarcia targów tegorocznego "Zielonego Tygodnia" dokonała wczoraj wieczorem niemiecka minister żywności, rolnictwa i ochrony konsumentów Ilse Aigner. W uroczystości wziął udział minister Marek Sawicki, który powiedział dziś dziennikarzom, że "Zielony Tydzień" to targi bardzo prestiżowe i od kilku lat Polska aktywnie w nich uczestniczy. To miejsce, gdzie spotykają się nie tylko handlowcy, ale związkowcy i politycy. To doskonałe miejsce do dyskusji o sprawach ważnych dla rolnictwa i szerokorozumianego bezpieczeństwa żywności. Z tej możliwości korzystamy. Polska oferta jest bogata. Możemy się pochwalić doskonałą jakością naszych produktów. Konsumenci docenili już, że polska szynka smakuje jak szynk, kiełbasa, jak kiełbasa i jajko, jak jajko. Te produkty, mimo kryzysu, bardzo dobrze sprzedają się na rynkach europejskich. Rośnie też ich sprzedaż na rynkach niemieckich. Wartość tej sprzedaż mierzona w euro wzrosła w 2011 roku o 11 proc. w stosunku do roku 2010. Sprzedaliśmy tu żywność za 3 mld. Na rynku niemieckim sprzedajemy ? naszych produktów. Targi ?Zielony Tydzień? to targi elitarne warto na nich być. Tu jest grono naszych dobrych partnerów, a nasza oferta jest niezwykle bogata -powiedział minister Sawicki.
Gościem na naszym stoisku była dziś rano minister rolnictwa Niemiec Ilse Aigner, która z ministrem Markiem Sawickim wymieniła poglądy na temat polsko ? niemieckiego handlu artykułami rolno ? spożywczymi. Minister Aigner powiedziała, że konsumenci niemieccy przyzwyczaili się już do polskich smaków, a polskie produkty coraz częściej goszczą na ich stołach. Minister Sawicki podkreślił, ze ? polskiego eksportu towarów rolno-spożywczych trafia na rynek niemiecki. Minister Aigner spróbowała też polskich smakołyków, pachnących jabłek, kabanosów i serów.
Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczne polskie wystąpienie odbywa się pod hasłem "Polska ?schmeckt!" - Polska smakuje, a jego motywem przewodnim jest piękne, smaczne i pachnące polskie jabłko.
Gościem na naszym stoisku była dziś minister rolnictwa Niemiec Ilse Aigner, która rozmawiała z ministrem na temat polsko - niemieckiego handlu artykułami rolno - spożywczymi. Minister Aigner powiedziała, że konsumenci niemieccy przyzwyczaili się już do polskich smaków, a polskie produkty coraz częściej goszczą na ich stołach. Minister Sawicki podkreślił, ze ? polskiego eksportu towarów rolno-spożywczych trafia na rynek niemiecki. Minister Aigner spróbowała też polskich smakołyków m.in. jabłek łąckich, kabanosów i serów.
Polskie Stoisko Narodowe znajduje się w hali 11.2. W jego skład wchodzi stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (nr. 106) oraz 12 stoisk wojewódzkich:
Na stoisku ministerstwa prezentowanych jest 27. firm, których produkty posiadają znak PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność. Nie zabraknie też występów zespołów ludowych, kapel i pokazów artystycznych. Swoje produkty zaprezentują tu także Lokalne Grupy Działania: Leśny Krąg z województwa lubelskiego, Na śliwkowym szlaku z województwa małopolskiego, Żywiecki Raj z województwa śląskiego oraz Zielony Pierścień z województwa lubelskiego. Wiele atrakcji przygotowały też Urzędy Marszałkowskie. Są one prezentowane na stoiskach wojewódzkich. Można tu spróbować wielu tradycyjnych i regionalnych specjałów polskiej kuchni. Przygotowano też inne atrakcje, jak np. pokaz tkactwa na kole, gry na harmonii pedałowej; wyrobu pierogów, rzeźbienia w drewnie, czy tłoczenia soków. Zwiedzający mogą też poznać historię powstawania oscypka; zobaczyć jak gotuje się zupę chłopską, ręcznie lepi pierogi, tradycyjnymi wzorami ozdabia porcelanę i wielkanocne pisanki.
Duże zainteresowanie wzbudzają też polskie wina owocowe produkowane na bazie czarnej porzeczki, jarzębiny, aronii i dzikiej róży.
Tegoroczna, berlińska, kulinarna podróż przez Polskę cieszy się dużą popularnością. Zwiedzający poznają nie tylko nasze dziedzictwo kulinarne, ale także kulturowe. Zainteresowani są również atrakcjami turystycznych naszego kraju, a często również spędzeniem wakacji w polskich gospodarstwach agroturystycznych.
Oczekuje się, że tegoroczne targi "Zielony Tydzień" odwiedzi w tym roku ponad 400 tys. gości.
Źródło: minrol. gov.pl
e-warzywnictwo.pl