Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 85 Grafika reklamowa nr 85
Reklama
Grafika reklamowa nr 296

Ziemniaki i pieczywo znikają z polskich stołów

Ziemniaki i pieczywo znikają z polskich stołów

2015-11-23 13:57
W ciągu ostatnich 15 lat Polacy zmniejszyli zakupy ziemniaków i pieczywa blisko o połowę. O ile w roku 1999 miesięczne spożycie na osobę ziemniaków wynosiło prawie 7,8 kg, to w roku ubiegłym spadło do niecałych 4 kg - wynika z raportu "Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności" przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

Z kolei miesięczne spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych spadło z 6,8 kg na osobę w roku 1999 do 3,9 kg w roku 2014.

Autorzy raportu twierdzą, że dynamika spadku spożycia ziemniaków wyhamowała w ostatnich latach, niemniej wciąż jest wysoka. W ostatnich 3 latach aż 12 proc. respondentów wskazywało na zmniejszenie ich konsumpcji, podczas gdy tylko 3 proc. na jej wzrost. Spadek w dużej mierze spowodowany był wzrostem spożycia przetworów ziemniaczanych, jak frytki, a także zwiększeniem spożycia makaronu.

Według analityków spadek popytu na ziemniaki był możliwe dzięki realnemu wzrostowi dochodów gospodarstw domowych.

Jeśli chodzi o zakupy pieczywa, to przy jego wyborze konsumenci zwracają mniejszą uwagę, niż w przypadku innych produktów, na niską cenę i  polskie pochodzenie, liczy się natomiast tradycyjna receptura.


(PAP)

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.