Aktualności
Na 18 głównych rynkach w Europie Zachodniej w 2013 roku zostało sprzedanych około 151 tysięcy nowych ciągników o mocy powyżej 50 KM. W efekcie sprzedaż była o 2 procent wyższa niż rok wcześniej.
Największy popyt odnotowano we Francji, tym samym Francja wyprzedziła Niemcy jako kraj, w którym została sprzedana większość nowych ciągników. Większość maszyn, prawie 115 tysięcy sztuk, została sprzedana na pięciu głównych rynkach Francji, Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Tradycyjnie Włochy i Hiszpania były państwami, w których nabywców znalazły znacznie lżejsze traktory; dla ogrodnictwa. Sprzedaż maszyn we Francji w roku ubiegłym wzrosła o 11 procent do 38 200 traktorów, podczas gdy w Niemczech wyniosła 36 000 ciągników, podobnie jak w 2012 roku.
John Deere i New Holland miał największy udział w rynku; w sześciu z 18 badanych krajów. John Deere cieszył się dużym zainteresowaniem w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Pozycja numer jeden marki New Holland była odnotowana we Włoszech. Fiński Valtra była popularna w Finlandii i Szwecji, natomiast Steyr na swoim rodzimym rynku - Austrii. Fendt osiągnął w Niemczech drugie miejsce, podczas gdy Massey Ferguson był numerem dwa w Norwegii. W Holandii, udział w rynku poszczególnej marki jest trudny do określenia, ponieważ nie ma wymogu rejestracji.
W naszym kraju trendy zakupowe są podobne jak w całej Europie. Jak wynika z monitoringu rynku Analityków firmy Martin&Jacob w 2013 r pierwsze trzy miejsca zajął New Holland (2622; udział w rynku 17,52%), John Deere (2497; 16,68%) i Zetor (2096; 14%). Poza pierwszą trójką uplasowały się: Case IH (1148; 7,67%), Deutz-Fahr (919; 6,14%), Claas (632; 4,22%), Kubota (631; 4,22%), Massey Ferguson (479; 3,2%), Farmtrac (472; 3,15%) i Ursus (432; 2,89). Poza tymi markami zarejestrowano jeszcze 3040 sztuk innych ciągników (20,31%). Ogółem przez cały 2013 rok w Polsce zarejestrowano 14 968 traktorów.
R. Solarski