Aktualności
Polacy zainteresowani nabywaniem zdrowej żywności zwykle na pierwszym miejscu stawiają na jej jakość – 36%. Niemniej cena jest też ważnym czynnikiem decyzyjnym w trakcie takich zakupów – 25%.
Rzadziej wskazywane są etykiety i składy produktów – 16%. Natomiast zdecydowanie mniej istotne przy sklepowej półce okazują się rabaty i promocje – 7%, marki produktów – 5%, a także reklamy – 4%. Jednocześnie ponad 29% amatorów zdrowej żywności zawsze szuka okazji. Blisko 22% woli ją kupować rzadziej, ale za to w większych ilościach. Z kolei niecałe 27% shopperów zawsze przed pójściem do sklepu robi listę zakupów. Eksperci komentujący te wyniki zauważają, że konsumenci, mimo wysokiej inflacji, coraz częściej wybierają droższą i lepszą jakościowo żywność zamiast tańszej i słabszej gatunkowo.
badani dostali pytanie, czy robiąc zakupy, kierują się tylko i wyłącznie ceną. Z takim twierdzeniem całkowicie zgodziło się zaledwie 2,7%. Natomiast 30% zupełnie temu zaprzeczyło. – Dla wielu osób zakup zdrowej żywności jest inwestycją w ich zdrowie i dobre samopoczucie, co może przeważać nad chęcią oszczędzania. Marki, które budują silne relacje z konsumentami i cieszą się ich zaufaniem, mogą liczyć na to, że klienci będą gotowi płacić więcej za ich produkty – przekonuje Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX.
Ankietowani zostali też zapytani o to, czy podczas zakupów zawsze szukają promocji lub okazji. I z takim stwierdzeniem w pełni zgodziło się 29,1% ankietowanych. Zupełnie inne zdanie miało tylko 5,5% badanych. – Jeżeli klient ma możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, to oczywiście z niej korzysta. Konsumenci, którzy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wysoką jakość produktów, wiedzą, że może ona wiązać się z wyższą ceną. Dlatego wypatrywanie promocji wydaje się naturalne i zrozumiałe – uważa Arkadiusz Paprzycki.