Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 301 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 300
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Greenyard odnotowuje o 9,5% wyższe obroty w pierwszym półroczu roku obrotowego 2023/2024

Greenyard odnotowuje o 9,5% wyższe obroty w pierwszym półroczu roku obrotowego 2023/2024

2023-11-15 09:43

Greenyard osiągnął dobre wyniki w pierwszej połowie roku finansowego 2023/24, zwiększając wolumeny, sprzedaż całkowitą, EBITDA i marżę EBITDA. Dobry wynik operacyjny, w połączeniu ze ścisłą kontrolą kapitału obrotowego, zapewnił utrzymanie niskiego poziomu wskaźnika zadłużenia i dźwigni finansowej, który spadł z 2,7x do 2,4x rok do roku. Wyniki półroczne Greenyard potwierdzają dobre wyniki operacyjne firmy i jej zaangażowanie w realizację swoich długoterminowych ambicji.

W całym roku 2023/24 Greenyard potwierdza swoje ambicje osiągnięcia skorygowanej EBITDA na poziomie 175–180 mln euro i sprzedaży netto na poziomie 4,9 miliarda euro. Greenyard potwierdza również swoje ambicje osiągnięcia sprzedaży na poziomie 5,4 miliarda euro i skorygowanej EBITDA na poziomie 200–210 mln euro do marca 2026 r.

Dyrektor finansowy Nicolas De Clercq skomentował: „ Po niedawnym dołączeniu do firmy jako dyrektor finansowy Grupy dobrze jest widzieć dobre wyniki, szczególnie w trudnych warunkach rynkowych. Wolumeny nadal rosły, a skutki inflacji w grupie są łagodzone, tworząc platformę dla dalszego wzrostu rentowności i przepływów pieniężnych. Doświadczenia czysto roślinne, jakie Greenyard może wnieść w swoich trzech oddziałach, wyraźnie przynoszą wartość naszym klientom i ich konsumentom. 

Greenyard zajmuje wyjątkową pozycję w łańcuchu wartości żywności, a tym samym silną pozycję umożliwiającą dalszy rozwój. Firma znajduje się w samym sercu rynku, który z pewnością będzie się rozwijać. Posiada silne portfolio produktów, globalny zasięg i zaangażowanie w innowacje. Dzięki wyraźnemu przejściu w stronę rozwiązań w zakresie żywności opartej wyłącznie na roślinach, firma Greenyard jest gotowa wykorzystać rosnące zapotrzebowanie na zdrowe, pożywne i zrównoważone produkty spożywcze.

Przeczytaj pełny raport Greenyard HY, klikając tutaj.

Wyniki HY 2023-2024 w skrócie

*Sprzedaż netto w ujęciu porównywalnym (LfL) wzrosła o 11,2%, na co wpływ miał wzrost wolumenu sprzedaży Fresh i działania kompensujące inflację w obu segmentach. Wolumeny wzrosły o 1,7%, a ceny o 9,5%.

*Skorygowana EBITDA wzrosła o 12,3%, czyli nawet szybciej niż Sprzedaż Netto.

*Skorygowana marża EBITDA wzrosła o 13 punktów bazowych do 3,6%.

*Wynik netto pozostał stabilny na poziomie 7,0 mln €, na co wpływ miały wyższe koszty odsetek i amortyzacja.

Zintegrowane relacje z klientami
W segmencie świeżych produktów wzrost według Marca Zwaanevelda, wicedyrektora generalnego wynika głównie z przychodów ze zintegrowanych relacji z klientami. Jest to obszar, w którym firma widzi duży potencjał, a odsetek obrotów uzyskanych dzięki tym relacjom z klientami wzrósł, jak wskazują dane z 74% do 78%. „Myślę, że biorąc pod uwagę wyzwania związane z dostępnością produktów, krok w kierunku długoterminowej współpracy jest nieunikniony. Tego lata pogoda była zróżnicowana, ale coraz częściej zmierzamy w stronę dłuższych okresów suszy i deszczu. W takich sytuacjach produkt jest potrzebny. Możemy to osiągnąć dzięki naszej długoterminowej współpracy zarówno z producentami, jak i np. handlem detalicznym. W ramach tych zintegrowanych relacji z klientami robimy wszystko w porozumieniu. Od optymalizacji łańcucha po logistykę transportu i uprawę. Wtedy jasne jest, jaki produkt będzie dostępny i można współpracować, reagując na problemy rynku. Dość wcześnie dostrzegliśmy potencjał tego rozwiązania i w pełni się w niego zaangażowaliśmy. Dla wielu stanie się to również koniecznością”.

MB/ www.greenyard.group

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.