Reklama
Grafika reklamowa nr 304 Grafika reklamowa nr 304
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 303
Reklama
Grafika reklamowa nr 301 Grafika reklamowa nr 301
Reklama
Grafika reklamowa nr 300
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Jak po dobre włoskie pomidory to tylko na północ?

Aktualności

2013-11-06 15:52
Reklama przetworów z północy wywołała falę oburzenia i potępienia na pomidorowym zagłębiu, na południu Italii, czyli przede wszystkim w regionach Apulia i Kampania.

Czy to prawda, że we Włoszech lepsze pomidory są z północy kraju, a gorsze z południa? Taką ogólnokrajową dyskusję wywołała kampania reklamowa wielkiego koncernu spożywczego, zachwalającego wyższość przecierów i sosów pomidorowych z północnych Włoch.

Reklama przetworów z północy wywołała falę oburzenia i potępienia na pomidorowym zagłębiu, na południu Italii, czyli przede wszystkim w  regionach Apulia i Kampania.


Takie reklamy przynoszą szkodę całemu sektorowi producentów warzyw z południa - oświadczyło branżowe stowarzyszenie z Neapolu.

Protestujący zarzucają spożywczemu potentatowi, że w nieetyczny sposób posłużył się w reklamie najnowszymi doniesieniami mediów.

Powołując się na zeznania mafiosa z kamorry, poinformowały one, że gangi tej mafii, od dawna kontrolujące cały proces wywozu i utylizacji śmieci, zakopały w tym rejonie w ziemi - często przeznaczonej pod uprawy i hodowlę bydła- setki tysięcy ton najbardziej toksycznych, przemysłowych odpadów, groźnych dla życia i zdrowia ludzi.

Dominuje przekonanie, że zamieszczone w krajowej prasie i na billboardach reklamy wykorzystują społeczne zaniepokojenie tymi doniesieniami czy wręcz psychozę, jaka panuje zwłaszcza w Kampanii, według mediów najbardziej skażonej przez trujące odpady ukryte pod ziemią.


Pomidorom z niebezpiecznego, jak wynika z medialnych doniesień, południa przeciwstawiono te z Piemontu, Wenecji Euganejskiej, Lombardii i  Emilii-Romanii.

W reakcji na reklamę lepszych rzekomo produktów z północy pojawiły się apele o bojkot ich producenta. Ten zaś broni się i zapewnia, że budząca kontrowersje kampania to dowód, że szczegółowo informuje konsumentów o  pochodzeniu produktów oraz gwarantuje ich najwyższą jakość i  bezpieczeństwo.

Dyskusja stała się tak gorąca, że głos zabrała minister rolnictwa Nunzia De Girolamo. Podsumowała ją następująco: ?Oto mamy etniczną dyskryminację pomidorów z południa?.

Źródło: TVP Info
e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.