Reklama
Grafika reklamowa nr 297 Grafika reklamowa nr 297
Reklama
Grafika reklamowa nr 299 Grafika reklamowa nr 299
Reklama
Grafika reklamowa nr 294
Reklama
Grafika reklamowa nr 85 Grafika reklamowa nr 85
Reklama
Grafika reklamowa nr 296

Kasza, makaron i ryż zaczynają zajmować miejsce ziemniaków

Kasza, makaron i ryż zaczynają zajmować miejsce ziemniaków

2012-07-26 10:42
Przestajemy być narodem ziemniaczanym. Konsumpcja ziemniaków spada od lat. O ile w 2004 r. Polak jadł ich 129 kg rocznie (spożycie bilansowe na mieszkańca), to w 2010 r. już o 17 kg mniej.
Jest moda na kaszę, ryż i makaron - przekonują producenci. Polacy jedzą coraz mniej ziemniaków - informuje Puls Biznesu

Przestajemy być narodem ziemniaczanym. Konsumpcja ziemniaków spada od lat. O ile w 2004 r. Polak jadł ich 129 kg rocznie (spożycie bilansowe na mieszkańca), to w 2010 r. już o 17 kg mniej.

Ręce mogą więc zacierać producenci kaszy , choć - ich zdaniem - popytu nie napędzają zasobniejsze portfele Polaków, lecz moda na zdrowe odżywianie. "Kasza przestała być postrzegana jako pożywienie dla biednych. Spektakularny wręcz wzrost odnotowuje kasza jaglana" - opowiada Gabriela Antczak, dyrektor marketingu Kupca.

Nie wiadomo jednak, ile kg kaszy trafia rocznie na talerz przeciętnego Polaka, bo takich danych nikt nie zbiera. Zdaniem producentów, trendy prozdrowotne są też odczuwalne na rynku ryżu, którego wartość to około 265 mln zł rocznie, co przekłada się na spożycie 1,5 kg rocznie na osobę.
Źródło: Puls Biznesu
e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.