Aktualności
Podniesienie cen nie zawsze oznacza szybki wzrost zysków. Przekonał się o tym amerykański koncern Kraft Heinz wytwarzający m.in. popularne na całym świecie sosy, który stracił w ten sposób zaufanie części lojalnych dotąd klientów. Jak to zjawisko przełożyło się na wyniki finansowe firmy – zastanawia się portal Retail Detail.
Firma Kraft Heinz podniosła ceny produktów, to sprawiło, że amerykański koncern spożywczy znany z produkcji m.in. sosów i przetworów odnotował spadek sprzedaży w sektorze gastronomicznym.
W pierwszym kwartale 2024 roku wolumen sprzedaży firmy spadł o 3,2, a przy wzroście cen o 2,7 punktu procentowego. W efekcie Kraft Heinz wypracował przychód ze sprzedaży na poziomie 6,4 miliarda dolarów (5,95 miliarda euro), czyli nieco poniżej zakładanych prognoz - donosi Retail Detail.
Koncern liczy, że dzięki precyzyjnie sfocusowanym przekazom reklamowym i akcjom promocyjnym, uda się odzyskać zaufanie klientów zwracających uwagę na korzystną cenę produktu. Zaplanowane przez Kraft Heinz działania mają przełożyć się na wzrost wolumenów sprzedaży w drugiej połowie roku.