Aktualności
![](pliki/2012/03/kampania_warzyw.jpg)
Pod hasłem "We Care, You Enjoy" dwie hiszpańskie organizacje HORTYFRUTA (Międzybranżowa Organizacja Andaluzyjskich Owoców i Warzyw) oraz PROEXPORT (Stowarzyszenie Producentów i Eksporterów Owoców i Warzyw z Regionu Murcii) rozpoczęła trzyletnią kampanię promującą spożycie warzyw. Kampania skierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych i ma zachęcić ich do spożywania większej ilości warzyw w swoich gospodarstwach domowych. Łączny koszt trwania kampanii oszacowano na około 3,0 mln euro, z czego 50% współfinansuje Komisja Europejska, a pozostałe 30% Hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa i 20% obydwie organizacje, które wnioskowały o tą kampanię - Proexport i Hortyfruta. Kampania przeprowadzona będzie we wspomnianym okresie na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Austrii. Nadrzędnym celem kampanii jest promowanie unijnych warzyw jako zdrowe i bezpieczne dla konsumentów, a szczególna uwaga zostanie zwrócona przede wszystkim na pomidory, słodką paprykę, ogórki, sałatę oraz brokuły. Kampania skupi się przede wszystkim na bezpośredniej promocji w punktach sprzedaży - zwłaszcza dużych sieciach handlowych - planowanych jest około 525 takich eventów.
Źródło: FAMMU/FAPA