Aktualności
W marcu 2023 roku zarejestrowano 1011 szt. nowych ciągników. To najmniej w porównaniu do dwóch poprzednich lat, kiedy to rejestrowano odpowiednio 1409 szt. i 1194 szt. W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. zarejestrowano w sumie 2505 szt. nowych ciągników. To o 212 szt. mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Spadek rejestracji w stosunku do poprzedniego roku wynosi już 7,8%.
Ponownie mamy do czynienia ze zmianą na fotelu lidera. Po pierwszym kwartale 2023 roku to John Deere jest liderem. Zarejestrowano 416 ciągniki tej marki, to o 52 szt. więcej niż przed rokiem. Udziały marki John Deere na koniec marca to 16,6 % – o 3,2 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej. Marka New Holland z ilością 406 szt. zajmuje drugie miejsce. To o 98 szt. mniej niż w 2022 roku. Udziały marki New Holland to 16,2%, to o 2,3 pp mniej niż rok wcześniej. Marka Kubota na trzecim miejscu notuje 285 szt. zarejestrowanych maszyn. To o 27 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały tej marki wynoszą 11,4%. Na czwartym miejscu znajduje się marka Deutz Fahr. 242 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 66 szt. więcej niż przed rokiem. Deutz Fahr osiąga 9,7% udziałów rynkowych, to jest aż o 3,2 pp więcej niż po trzech miesiącach 2022 roku. Case IH zajmuje piąte miejsce. 157 szt. zarejestrowanych maszyn pozwoliło na osiągnięcie 6,3% udziałów rynkowych.
Średnia moc
Średnia moc ciągników nowo rejestrowanych po trzech miesiącach 2023 roku była najwyższa w województwie kujawsko-pomorskim i wynosiła 180,3 KM. Średnią 179,8 KM notujemy w lubuskim. Ciągniki o najniższej mocy (średnia – 84,3 KM) rejestrowane są w województwie małopolskim.