Aktualności
2013-04-25 12:26
Pierwsze 3 miesiące tego roku nie przyniosły poprawienia rekordu sprzedaży ciągników rolniczych, który został pobity w 2012 roku. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedano o 18% ciągników rolniczych mniej.
Pierwsze 3 miesiące tego roku nie przyniosły poprawienia rekordu sprzedaży ciągników rolniczych, który został pobity w 2012 roku. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedano o 18% ciągników rolniczych mniej.
Najnowsze dane pokazują, że w marcu bieżącego roku zarejestrowano 1662 nowych ciągników. Dla porównania w marcu 2012 roku było o 20% więcej rejestracji. Pomimo tego marzec i tak był najlepszym miesiące sprzedaży w tym roku i przyniósł 44% zwyżkę w stosunku do lutego.
Łącznie w I kwartale 2013 roku w Polsce zarejestrowano 3838 nowych ciągników rolniczych. W analogicznym okresie roku ubiegłego zarejestrowano o 862 maszyny więcej.
W komentarzu do kwartalnych wyników sprzedaży wiceprezes Martin & Jacob Mariusz Chrobot powiedział, że wyniki sprzedaży ciągników rolniczych nie są dla nikogo zaskoczeniem. Rolnicy bardzo przyzwyczaili się do finansowania inwestycji przy unijnym wsparciu i kiedy to się kończy sprzedaż automatycznie spada. Również aura pogodowa nie stanęła po stronie producentów maszyn. Z pewnością przedłużająca się zima powodowała mniejsze zainteresowanie rolników zakupami nowych ciągników.
Liderem sprzedaży na rynku polskim w tym roku nadal jest marka New Holland. Rolnicy kupili w I kwartale 725 ciągników tego producenta. Drugie miejsce przypadło ciągnikom John Deere (595 sprzedanych sztuk), a trzecie marce Zetor (570 sztuk).
Źródło: Agrodziennik.pl
Najnowsze dane pokazują, że w marcu bieżącego roku zarejestrowano 1662 nowych ciągników. Dla porównania w marcu 2012 roku było o 20% więcej rejestracji. Pomimo tego marzec i tak był najlepszym miesiące sprzedaży w tym roku i przyniósł 44% zwyżkę w stosunku do lutego.
Łącznie w I kwartale 2013 roku w Polsce zarejestrowano 3838 nowych ciągników rolniczych. W analogicznym okresie roku ubiegłego zarejestrowano o 862 maszyny więcej.
W komentarzu do kwartalnych wyników sprzedaży wiceprezes Martin & Jacob Mariusz Chrobot powiedział, że wyniki sprzedaży ciągników rolniczych nie są dla nikogo zaskoczeniem. Rolnicy bardzo przyzwyczaili się do finansowania inwestycji przy unijnym wsparciu i kiedy to się kończy sprzedaż automatycznie spada. Również aura pogodowa nie stanęła po stronie producentów maszyn. Z pewnością przedłużająca się zima powodowała mniejsze zainteresowanie rolników zakupami nowych ciągników.
Liderem sprzedaży na rynku polskim w tym roku nadal jest marka New Holland. Rolnicy kupili w I kwartale 725 ciągników tego producenta. Drugie miejsce przypadło ciągnikom John Deere (595 sprzedanych sztuk), a trzecie marce Zetor (570 sztuk).
Źródło: Agrodziennik.pl
e-warzywnictwo.pl