W hipermarketach za koszyk wybranych 12 warzyw zapłacimy ok. 50 zł, w supermarketach średnio tylko o 2 zł więcej, a w dyskontach – o ponad 7 zł. Największe rozbieżności występują w sieciach convenience. Tam też jarzyny są najbardziej kosztowne. Różnica między najtańszym a najdroższym kanałem sprzedaży to niemal 14 zł. Mocno zróżnicowane są także ceny poszczególnych produktów, które w niektórych przypadkach mogą przekraczać nawet 100%. W badanym okresie najczęściej tego typu wahania dotyczyły ziemniaków i cebuli, ale również kalafiorów, papryki czerwonej czy pomidorów.
O niespełna 2 proc. wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O przeszło 35 proc. więcej trzeba było zapłacić za fasolę szparagową. Natomiast wzrosty wynoszące niemal 13 proc. odnotowano w przypadku cukinii i ogórków. Z kolei o ponad 18 proc. mniej kosztowały buraki. Za cebulę chciano prawie 16 proc. mniej niż wcześniej, a cena kapusty spadła o przeszło 1 procent.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.